Yogatips: Bra att tänka på som nybörjare i yoga

I denna yogavideo ger jag tips på vad du kan behöva under ett yogapass och vad som kan vara bra att tänka på som nybörjare inom yoga.

Share Button

Yogatips: hur du värmer upp i yoga

I denna yogavideo ger jag tips på hur du kan på ett skonsamt sätt värma upp kroppen och i synnerhet ryggen. Vi tar en närmare titt på Katt/ko som heter Marjaryasana / Bitilasana på sanskrit.

Share Button

Yogatips: Hur du vilar under ett yogapass

I denna yogavideo ger jag tips på hur du kan på ett skonsamt sätt vila under ett yogapass såväl hemma som i en yogastudio. Jag visar olika sätt som du kan göra barnets position / balasana

Share Button

Yoga som meditation

Yogapass när tiden inte räcker till. Var som du är. Ett avslappnade pass efter en dag när du känner dig splittrad och stressad. Hänge ge dig till att bara vara. Låt tankarna få komma och gå.
Kom ihåg att alla andra kan faktiskt vänta på dig i 10 minuter. Stressa inte utan ge dig själv tio minuter av egentid.

Videon hittar du här. 

Kom ihåg att är det svårt att sitta direkt på golvet så sitt på kuddar/filtar.
Har du problem med ryggen ska du avstå från detta yogapass.

Får du mersmak för yinyoga hittar du fler pass här: goo.gl/aFiqjI

Kom ihåg att alltid lyssna på din kropp och undvika övningar som ger dig skarpa smärtor. Du är ansvarig för din kropp och välbefinnande. Ta hand om dig!

Share Button

Flödande yinyoga

Yinyoga möter yang. Ett yogapass för dig som inte helt funnit tjusningen med yinyoga. Detta passet är mer flödande och vi stannar en kortare stund i varje position. Självklart, kan du pausa videon om du vill stanna längre i vissa positioner – kom ihåg att stanna lika länge på varje sida så du håller kroppen jämn. Får du mersmak för yinyoga hittar du fler pass här: goo.gl/aFiqjI

Kom ihåg att alltid lyssna på din kropp och undvika övningar som ger dig skarpa smärtor. Du är ansvarig för din kropp och välbefinnande. Ta hand om dig!

Flödande yinyoga-videon finns här. 

Share Button

Yogatips: Hur du flyttar fram foten från yogahunden

I denna yogavideo ger jag tips på hur du kan ta fram foten från yogahunden till positioner såsom crescent lunge, krigare 1, krigare 2 och liknande. Yoga efter din kropp och dina behov.

Kom ihåg att alltid lyssna på din kropp och undvika övningar som ger dig skarpa smärtor. Du är ansvarig för din kropp och välbefinnande. Ta hand om dig!

Du hittar videon här. 

Share Button

Lugn yoga för alla

Lugnt yogapass som passar alla framförallt nybörjare. Yogapasset kan göras som morgonyoga, kvälsyoga eller mitt på dagen. Vad som passar dig bäst. Ett bra introduktionspass till yoga.

Detta har blivit ett populärt pass! Du kan se det här. 

Share Button

Kvällsyoga i sängen

Beklagar över ljudkvalitén men jag hoppas du kan ha överseende med detta. Detta är ett avslappnade yogapass som får dig att varva ner och skapa en god nattsömn. Passet kan du göra i din pyjamas direkt i sängen om du vill eller där det passar dig bäst. Passet fungerar utmärkt för att bli av med stress, oro och spänningar i kroppen och sinnet. Använd denna avslappnade övning för att hitta tillbaka till neutralt balanserat läge.
Bokmärke gärna passet så du kan återkomma till det igen och igen.

Låt dagens bekymmer och måsten få rinna av dig så att du kan få en god nattsömn.

Du kommer till videon via denna länk.

Kom ihåg att alltid lyssna på din kropp och undvika övningar som ger dig skarpa smärtor. Du är ansvarig för din kropp och välbefinnande. Ta hand om dig!

Share Button

Morgonyoga i sängen

Mjuk yogasekvens som kan göras i sängen (eller på golvet, vad som passar dig bäst) för att väcka kroppen och skapa energi och fokus inför dagen.
Kom ihåg att alltid lyssna på din kropp och undvika övningar som ger dig skarpa smärtor. Du är ansvarig för din kropp och välbefinnande. Ta hand om dig!

Klicka dig till videon här.

Share Button

Jag klarade det!!

Jag klarade min utmaning för 2016 att publicera en ny video i veckan hela förra året. Jag är otroligt stolt över mig själv för det.Det har varit roligt, lärorikt men också mycket frustration och tårar.

Som jag berättar i videon blev jag sjukskriven i slutet av förra året för utmattning. Därför blir min utmaning och löfte till mig själv 2017 att just ta hand om mig själv, ta livet i ett långsammare tempo och omfamna min högkänslighet.

Det innebär att jag inte vet hur många videos jag kan och orkar göra under 2017. Jag kommer fortsätta så länge energin och glädjen finns. Vilken tur för dig att det då finns så många videos i mitt videobiblioteket för dig att välja på att det inte gör något!
Jag vet inte heller, i skrivande stund, vilka sorts videos jag kommer göra under 2017. Vi får se. Kanske berättar jag om min resa för att återhämta mig. Kanske berättar jag om hur det är att vara högkänslig. Kanske blir det mer om Ayurveda. Självklart blir det yogapass – hur många och i vilket form får vi låta tiden utvisa.

Kolla videon här.

Share Button