Dagens yogarutin

Idag blev det först en morgonrutin med kriyas i form av uddhiyana bandha, agni sara, nauli och simha mudra. Därefter kapalabhati.

När jag städade bland några av mina papper härom dagen fann jag ett med instruktioner från Paul Dallaghan för en pranayama-rutin han rekommenderade mig att göra. Så de senaste dagarna har jag gjort den. Tidigare gjorde jag nadi shodhana (växelvis näsborre-andning) men nu gör jag ujjyai pranayama (andas in genom båda, ut genom vänster), surya bhedan (in genom höger ut genom vänster) och sitali (andas in genom rullad tunga, ut genom båda näsborrarna).

Under de sista två pranyama-övningarna i morse kom lillkillen och satte sig i mitt knä. Jag tror jag nästan jag flög till himmelen en stund för det är bästa stunden helt klart med en av mina killar knät samtidigt som jag gör min morgonrutin. Love it. Mer sådant. Gärna.

Den fysiska delen har jag tagit på eftermiddagen. Idag var det helt fantastiskt yogapass. Flög fram igen. Två slutsatser: 1. vad jag äter och dricker kvällen innan påverkar hur kroppen mår nästa dag och därmed hur min yoga ”practice” går och 2. det är alltid lättare på eftermiddagen när kroppen varit igång ett tag.

Svårt att fota sig själv…

Share Button
Föregående
Nästa

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *