Yogatips för en lugnare jul

Jul- och nyårshelgerna kan vara en fantastisk tid på året men det är lätt att tappa bort sig själv i alla ”måsten” som att vara värd, socialisera, laga mat, och resa. Ett mantra kan faktiskt vara efter en intensiv jobbhöst att:

”kan du göra 10 saker så försök att endast göra fem”.

Ja det kan vara en styrka i att kunna subtrahera från ”att-göra-listan” istället för att addera.

Förutom att subtrahera från ”att-göra-listan” så prova att skapa en egen morgonrutin. En rutin som bara är för dig.

Ta 10-30 minuter varje morgon så att du får en lugn och stilla start som möjligt. Den känsla följer sen med resten av dagen.

Dessa minuter på morgonen kan bestå i att omsorgsfullt bädda sängen, ha en skönhetsrutin i badrummet, läsa, skriva dagbok, meditera eller varför inte genomföra ett yogapass från #21dagarmedyoga.

Rutinen ska ge dig en känsla av att ”mitt välbefinnande är viktigt och jag prioriterar det”. Stunden kan innebära att du sitter ensam, tyst och stilla inne på badrummet i tio minuter och fokuserar på andetaget. Gör det inte så komplicerat. Simplify som min vän alltid säger. Men ge dig själv denna stund.

Det är nästan två hundra(!) som har anmält sig till 21-dagarmedyoga (wohoo!) men det finns såklart plats för ännu fler!  Anmäl dig via denna länk.

Jag blir superglad om du prenumererar på min youtube-kanal samt delar den med dina vänner! Ju fler vi blir desto roligare!

God Jul!

Share Button
Föregående
Nästa

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *