Yoga och höftstretch – dag 9 av 21

Känns det segt? Tar det emot att ställa sig på yogamattan? Vad vi än gör så går det upp och ner. Vissa dagar är det roligare än andra dagar. De dagar då det är mindre roligt får vi ta till disciplinen, ta hjälp av yogavännerna och komma ihåg att vi ångrar aldrig ett yogapass vi genomförde, eller hur ;-)! Och har du missat ett par dagar så gör det ju inget. Idag är en ny dag med en ny video!

Idag ska du få fokusera på den älskade hatade psoas muskeln.

Psoas muskeln är kroppens huvudsakliga höftböjare som förbinder överkroppen med benen. Det är en muskel som ofta är negligerad. Den blir lätt tajt och stel av allt sittande vilket i förlängningen begränsar höftens rörlighet. Detta kan i sin tur resultera i ryggsmärtor i nedre delen av ryggen. I detta pass fokuserar vi på att stärka och förlänga muskeln för att skapa smidighet. Jag lovar dig att du kommer känna dig minst en halv decimeter längre efter utfört pass.

Du hittar dagens yogavideo här.

Kom ihåg att du kämpar på jättebra (mycket bättre än de som inte gör något…har du tänkt på det!?!)

Glöm inte att du har vänner i hela Sverige som också gör #21dagarmedyoga. Hitta dem på sociala media och via kommentarsfältet under videon. #21dagarmedyoga

Be kind to you and others
Vi ses imorgon!

dag 9 yogamala 21dagarmedyoga

Share Button
Föregående
Nästa

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *