Yoga för hela kroppen

När något känns oöverkomligt, fysiskt eller mentalt, så bryt ner det till mindre beståndsdelar (så små delar som du behöver). Börja sen med den minsta och enklaste delen och bygg sedan successivt vidare. Detta gäller såväl fysisk träning som mentala utmaningar.

Jag visar i dagens video hur detta kan se ut med yogaställningen Navasana. Självklart kan man bryta ner den yogaställningen (och andra) ytterligare till ännu mindre beståndsdelar för att successivt bygga varje del på varandra och därmed också styrkan. Samma sak gäller såklart att öka flexibiliteten. Praktisera lite varje dag och woops så har du fått både styrka och flexibilitet.

Det låter enkelt. Det är det också. MEN. Det är lätt att glömma bort att det tar också tid. Engagemang. Tålamod. Dedikation. Inte bara för dig. Eller mig. Utan för samtliga av oss.

I min egen utmaning, att utvecklas i bakåtböjningar, så vill jag ge upp minst en gång i veckan för det känns som det inte händer något. Men då tar jag några djupa andetag och påminner mig om att dagarna går ofta långsamt men veckorna, månaderna och åren går fort. Oftast gör då en extra bakåtböjning.

Hur gör du för att hålla motivationen igång?

Veckans video är ett längre pass med fokus på styrka och stabilitet.

gratis yoga

Share Button
Föregående
Nästa

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *