Yoga för balans

Nu när jag satte mig ner för att skriva till dig blev jag alldeles glad, lycklig och fick ett stort leende på läpparna för jag uppskattar verkligen och tycker så mycket om vår yoga-online-gemenskap som vi skapat tillsammans!

I veckans yogavideo får du långa balanssekvenser då jag tycker det både är roligt och nyttigt att träna balansen. Om balanssekvenserna blir för långa så, pausa videon, och bryt ner sekvenserna till enklare beståndsdelar som passar dig bättre. Behöver du träna på några övningar fler gånger, pausa videon, och repetera övningarna. Det är detta som är lyxen att träna hemma. Du gör det i DIN takt. Efter DINA behov.

Tips 1: Håll koll på vad din fot hittar på som du balanserar på … den brukar gärna vilja flytta på sig, det får den inte!

Tips 2: Gå balansgång var du än kan på dina promenader. Kanten av en trottoar, uppe på en låg mur eller vad du hittar i naturen. Gör som barnen – ta den krångligaste vägen men också den roligaste!

Njut av sommarens ljusa dagar och läs gärna en bok eller två. Här bjuder jag på några böcker som satt djupa spår i mig. Har du något boktips?

Veckans balansvideo finner du här…

 

yoga_balans_yogamala_anna

Share Button
Föregående
Nästa

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *