Yoga på jobbet del 3

Alltså hur skönt är det inte att få sträcka ut, stretcha och röra på kroppen efter en längre stunds stillasittande? Har du förresten testat att ha ”promenadmöten” istället för ”vanliga” möten i konferensrum? Eller att promenera medan du har ett telefonmöte? Smyg in rörelse i vardagen.

Nu är det i alla fall dags att ta tag i spänningsområdet nummer ett i kroppen.

Precis.

Nacken och axlarna.

I veckans video får du övningar för att öka rörligheten i nacke och axlar. Genom att röra på nacken och axlarna minskar du risken för att spänning, stress och smärta sätter i dessa delar av kroppen. Förhoppningsvis hjälper övningarna att även minska risken för spänningshuvudvärk. Tycker du att några av övningarna drar till sig för mycket uppmärksamhet från kollegorna så varför inte göra övningarna på toaletten (ta med din smart phone och leta upp mina ”yoga på jobbet”-pass i Youtube-appen).

Du hittar veckans video här.
Jag har samlat alla ”yoga på jobbet”-passen här.
Glöm inte att påminna dina kollegor att ta rörelsepauser på jobbet. Det blir win-win för alla. Genom rörelse blir vi gladare.

Ta hand om dig och var snäll mot dig själv och andra.

 

yoga pa jobbet stolsyoga handleder

Share Button
Föregående
Nästa

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *