Anmälan är bindande och personlig.

Tider för 2017

Inga gravidyogakurser under våren 2017

Finstilta:
Anmälan är bindande, personlig och kan inte överlåtas helt eller delvis samt gäller endast för aktuell kurs under given tidsperiod. Missade kurstillfällen kan inte tas igen vid annat tillfälle och ingen återbetalning görs för missade kurstillfällen.
Det är inte heller möjligt att begära kursavgiften tillbaka oavsett skäl (sjukdom, flytt, graviditet eller annat). Undantag görs endast vid allvarligare skador och sjukdom (uppvisande mot sjukintyg).

Frågor&Svar

  1. När kan jag börja med gravidoga?
    Om graviditeten fortlöper som den ska rekommenderar jag att börja med gravidyoga efter vecka 12 och fram till förlossningen. Många av övningarna man lär sig i gravidyogan kan man ta med sig under förlossningen.
  2. Behöver jag ha yogat tidigare för att kunna delta i gravidyoga?
    Nej inga förkunskaper krävs för att delta eller få ut bästa möjliga av gravidyogan.
  3. Kan jag göra gravidyoga om jag har bäckensmärtor och foglossning?
    Ja men det är mycket viktig att du informera din instruktör om dessa smärtor då du ska undvika vissa övningar som förvärrar smärtan. Det finns flertal övningar som är välgörande för dig med dessa smärtor. Glöm inte att berätta för din instruktör om du har bäckensmärtor och foglossning!
  4. Kan jag göra gravidyoga när jag har ryggsmärtor?
    Ja det finns speciella övningar som kan hjälpa att lindra och förhindra ryggsmärtor så meddela din gravidyogainstruktör de smärtor du känner så kan instruktören hjälpa dig med att ge rätt övningar.
  5. Hur länge kan jag praktisera gravidyoga?
    Många tränar gravidyoga fram till deras förlossning. Många av övningarna man lär sig på gravidyoga kan man använda sig av under förlossningen.

Ta hand om dig medan magen växer

Gravidyogakursen är designad för dig som är gravid oavsett i vilken stadie du är i graviditeten och oavsett om du är nybörjare eller erfaren yogautövare.

Du guidas igenom lugna men ändå dynamiska yogarörelser, meditation, djupavslappning och andningsövningar. Övningarna individanpassas efter dina och din växande bebis behov vilket är möjligt tack vare de små grupperna.

De små grupperna gör också att det blir en mycket personlig och mysig stund tillsammans med andra gravida kvinnor med liknade upplevelser som du. En stund där du kan få ta plats och dela din glädje, oro och eventuella gravida besvär.

Regelbunden yogaträning hjälper dig känna dig mer avslappnad, i form och stark. Den hjälper dig också att bygga uthållighet som du behöver allteftersom graviditeten fortskrider, under din förlossning och tiden därefter.

Yogaövningarna kan förebygga och lindra graviditetsrelaterande åkommor.

Tack vare yogan blir du också mer närvarande i din graviditet.

För vem? 
Inga förkunskaper krävs. Du påbörja gravidyoga närsomhelst efter vecka 12 och fortsätter yoga fram till förlossningen.

"

Gravidyogan med Anna var mitt lördagsgodis. Att få berätta lite
om min och bebisens vecka och lyssna på andra blivande mammor
var för huvudet vad yogan var för kroppen – väldig skönt.
Avslappningsövningarna var guld och andningen använder jag
idag när jag känner mig stressad och ofokuserad och hoppas få
nytta av den också vid förlossningen.

Anna B, v. 29

"

Gravidyoga var en stunds avkoppling från alla måsten då jag bara fokuserad på mig själv och bebisen. När jag lämnade lokalen gjorde jag det med ny energi och en längtan efter nästa tillfälle. Jag fick många bra tips inför stundande förlossning och det var trevlig att träffa andra blivande mammor. Jag kan varmt rekommendera kursen. Anna är en lugn och mycket duktig instruktör.

Cissi, v. 31

"