Leveranstid
Normal leveranstid är 1-3 dagar. Vi strävar efter att skicka produkten senast ett dygn efter beställning. Vid förskottsbetalning skickas varorn samma dag som din betalning kommit in, räkna med att det kan ta 1-2 bankdagar efter det att pengarna dragits från ditt konto tills dess betalningen syns hos oss.

Leveranssätt
Vi fraktar med Skicka Lätt till ditt närmaste ombud. För ej uthämtade paket debiteras 250 SEK.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den varans storlek, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter Schenkers kostnadstabell för brev och paket.

Utlandsbeställningar
Vi levererar i nuläget inte varor utomlands. Kontakta oss om du har frågor eller funderingar kring detta!

Reklamation och returrätt
Hör av dig så snart du upptäcker något fel på varan och vänta med att skicka tillbaka den tills du pratat med oss. I reklamationsfall ersätter vi kostnader för den totala kostnaden inklusive moms och frakt tur och retur. Här kan du läsa mer om din rätt som konsument vid reklamationer: Konsumentköplagen.

Ångerrätt
Distansavtalslagen innebär att man har 14 dagars öppet köp. Varan ska skickas tillbaka oanvänd och även förpackning och instruktioner ska vara i nyskick. Vi tar alltså inte emot returer i skadade/trasiga förpackningar. Varan får inte vara trasig eller smutsig utan måste kunna säljas omgående i det skick den returneras i. Du får tillbaka hela summan inkl moms, förutom fraktkostnaden. Du betalar själv frakten både tur och retur. Tex om frakten för en vara kostar 59 kr så blir din totala kostnad 118 kr. Om du ångrar dig redan innan vi hunnit skicka varan och du har betalat, så får du naturligtvis tillbaka hela summan. Återbetalningen ska ske inom 30 dagar efter att varan returnerats. Tänk på att kunden ansvarar för varan tills den kommit fram till säljaren. Var vänlig och kontakta oss innan retur. Här kan du läsa mer om Distansavtalslagen.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).